לייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות
השאירו את הפרטים:

    דיני איכות הסביבה

    דיני איכות סביבה

    המשרד צבר וממשיך לצבור ניסיון , המשרד והעורך דין העומד בראשו שירת מספר שנים במשרד לאיכות הסביבה , ולו ניסיון רב בתחום זה.

    מעניק ללקוחות המשרד ייעוץ בכל התחומים של דיני איכות הסביבה ובהיבטים המשפטיים של דיני הגנת הסביבה במכלול רחב של נושאים ובכללם בשאלות של השלכות פסולת בניין , ורישיונות עסק לאתרי פסולת, , טיפול בחומרים מסוכנים, ועוד.

    בין היתר המשרד נותן דגש וליווי רצוף בין הלקוח למשרד

     

    בין העבירות המוגדרות כעבירות חמורות היא השלכת פסות בניין וכול פסולת אחרת

    פסולת בניין

    המחוקק רואה בחומרה השלכת פסולת לא רק לשטח ציבורי, אלא גם לשטח פרטי, ובלבד שאיננו מגודר וניתן לעבור בו. במסגרת החוק נקבע לא רק איסור על השלכת פסולת ברשות הרבים, אלא גם על השלכת פסולת מרשות הרבים לרשות היחיד.

    ההגדרה של רשות הרבים בחוק היא רחבה מאוד וכוללת “כל מקום שהציבור רשאי להשתמש בו או לעבור בו או שהציבור משתמש או עובר בו למעשה”. על פי הפסיקה, הגדרה זו כוללת גם שטח פרטי, אם הוא פתוח ולא מגודר ואפשר לעבור בו. המשמעות היא שקבלן בניין או בעל משאית לפינוי פסולת איננו יכול להתגונן בטענה שהשליך את הפסולת בשטח הפרטי שלו, אלא אם פעל לגידורו.

    גם מי שמותיר את רכבו בשטח ציבורי לפרק זמן ממושך מסתכן בכך שהרשות המקומית תפנה את הרכב מהמקום, תמכור אותו ואף תדרשו מבעליו החזר הוצאות 

    איסור חמור לא רק על השלכה של פסולת בניין

    האיסור בחוק הוא לא רק על השלכת פסולת בניין ברשות הרבים, אלא רחב מאוד וכולל, בין היתר, איסור גם על השלכת גרוטאות, גזם, סמרטוטים, בדלי סיגריות, צמיגים ועוד. ככל שכמות הפסולת המושלכת משמעותית יותר, כך תהיה הענישה בהתאם.

    במסגרת החוק קיים איסור על השלכת פסולת מרכב נוסע, וקיימת חזקה שככל שמושלכת פסולת מרכב נוסע – מי שביצע את העבירה היה בעליו, מה שעלול לגרום לשלילה מנהלית של רשיון הרכב ואף לחילוטו במקרה של ביצוע עבירה נוספת תוך שלוש שנים.

    יצוין כי החוק מרחיב את ההגדרה של השלכת פסולת להיבטים נוספים של זיהום המרחב הציבורי. כך למשל, הוא אוסר על הפצת ריחות עזים ועשן ואוסר על ביצוע ציורים וחריטות במרחב הציבורי ועל הדבקת מודעות.

    חשוב לציין, שאם הודבקה עבורכם למשל מודעה בשטח ציבורי – קיימת בחוק חזקה משפטית שאתם אחראים לכך ואתם עלולים לספוג עונשים כבדים. עוד קובע החוק איסור להשאיר גרוטאות במרחב הציבורי למשך פרק זמן של יותר מ-60 יום. מי שמותיר את רכבו בשטח ציבורי לפרק זמן ממושך יותר מסתכן בכך שהרשות המקומית תפנה את הרכב מהמקום, תמכור אותו ואף תדרשו מבעליו החזר הוצאות על פעולות אלו.

    ליווי משפטי הולם עשוי להיות ההבדל בסופו של דבר בין סגירת התיק לבין סנקציות חמורות בגין הפרת החוק

    החשיבות שיש לליווי קבלנים ובעלי משאיות על ידי עורך דין

    אם אתם קבלנים או בעלי משאיות ואתם חשודים בהשלכת פסולת בהיקף משמעותי, אל תקלו בכך ראש בשום אופן, על רקע ההחמרה שחלה בענישה בנושא זה בשנים האחרונות.

     

    עקב הסנקציות הקשות שעלולות להיות מוטלות עליכם, יש חשיבות רבה בליווי צמוד של עורך דין כבר בשלבים הראשונים של ההליך, ועורך דין מיומן ובעל ניסיון בנושא יכול להשפיע על גורל התיק כבר בשלב מוקדם, בין אם מדובר בייצוג בשימוע, ליווי בחקירה או ייצוג בבית המשפט. ליווי משפטי הולם עשוי להיות ההבדל בסופו של דבר בין סגירת התיק לבין סנקציות חמורות בגין הפרת החו

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      עוד בתחומי שירות משפטיים

      עבירות נהיגה ללא רישיון

      https://www.youtube.com/watch?v=TwyJ7-TsaHk העונש על עבירת נהיגה ללא רישיון נהיגה שמעולם לא הוצאתם הינה מאסר לתקופה מקסימאלית של שנתיים, ובנוסף- פסילה בפועל של רישיון הנהיגה לתקופה של 3 חודשים מינימום, לצד מאסר...

      המשך קריאה

      צו הורות פסיקתי

      מהו צו הורות פסיקתי? צו הורות הינו צו המסדיר את ההורות והרישום של ההורה שאינו ההורה הביולוגי של הילד, במשרד הפנים. המדובר במענה להורות חד מינית, כלומר, הצו מאפשר לזוגות חד מיניים החיים במשק בית משותף להביא ילדי...

      המשך קריאה

      עבירות נהג חדש

      https://www.youtube.com/watch?v=Wl6vc7yAvEs בשנים האחרונות משטרת ישראל ובתי המשפט מחמירים את העונשים כנגד נהגים חדשים.   נתפסתם בשכרות? נתפסתם במהירות מופרזת? עברתם באור אדום? נהיגה ללא מלווה? ועוד עבירות...

      המשך קריאה
      קידום אתרים לעורכי דין קידום אתרים לעורכי דין
      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support